Minicursus Flowganizing

Gezondheid en productiviteit beginnen thuis

Uit onderzoek van de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers (NBPO) blijkt dat het gevoel van werkdruk en het ziekteverzuim van werknemers dalen na de inzet van een professional organizer of opruimcoach. Bovendien neemt het werkplezier toe, maken werknemers minder fouten, werken zij effectiever, ervaren minder stress en deadlines worden makkelijker  gehaald. Alle reden om een professional organizer in te zetten voor uw werknemer(s).

Vooral ouders met jonge kinderen blijken grote uitdagingen te ervaren in de combinatie van werk- en zorgtaken. Zij ervaren vaak een grotere werkdruk dan hun collega’s. Mrs. Professional Organizing helpt door te kijken waar persoonlijke uitdagingen liggen en samen doelen op te stellen en aanpassingen door te voeren. Dit kan zijn in de omgeving, in de balans werk en privé en/ of in het organiseren van werk en zorg.

 

 

 

De voordelen van een Professional Organizer op een rij:

  • Verhoogt productiviteit werknemers
  • Versnelt de re-integratie
  • Verminderd werkstress
  • Heeft een positief effect op organiseren werkplek
  • Problemen met mailbox en werkvoorraad nemen af
  • Werknemers zijn geconcentreerder en hebben een emmer die minder vol is
  • Draagt bij aan preventie en behoud van welbevinden

 

Hoe ziet de begeleiding er uit?

We starten met een kennismakingsgesprek. Is er een klik, voel ik goed aan wat er nodig is en is er vertrouwen om samen aan de slag te gaan?

Vervolgens maak ik met uw werknemer een begeleidingsplan met haalbare doelen. Denk aan een opgeruimd huis krijgen en houden, plannen en prioriteiten stellen, tijdsindeling, administratie op orde brengen, etc.

Middels wekelijkse afspraken ga ik met uw werknemer aan de slag en houden we hiervan een logboek bij zodat u als werkgever zelf ook kunt zien welke vooruitgang is gemaakt.

Tussendoor vind een evaluatie plaats om te bepalen of we op de goede weg zijn.

Blijkt dat we meer tijd nodig hebben? Dan overleggen we of dit haalbaar is.

Zijn de doelen behaald? Dan houden we altijd nog even een vinger aan de pols en schakelen we bij indien nodig.

Over Mrs. Professional Organizing

Ik ben Mandy van Rijthoven, geboren en getogen in Breda en sinds 2013 woonachtig in het mooie Princenhage.

Ik was tot een aantal jaar geleden een echte perfectionist in een commerciële werkomgeving. Alles moest goed en wel meteen. De lat lag ergens in het heelal en ik moest en zou altijd de beste zijn. Structuur en plannen is altijd al mijn ding geweest. Tot mijn moeder overleed, mijn baan niet meer genoeg voldoening gaf en de balans de verkeerde kant uit schoot…

En toen was hij daar: de onvermijdelijke burn-out. Van deze burn-out, maar juist ook van het herstel, heb ik ontzettend veel geleerd.

Dit maakt dan ook dat ik hiervan mijn kracht heb gemaakt en mijn eigen bedrijf ben gestart als Professional Organizer.

Ik ben Mrs. Professional Organizing en ik gun mijn klanten ontspanning productiviteit, welbevinden en werkgeluk.

Neem voor meer informatie contact op:

Logo NBPO